Blog Post for UE: 譬え、小さなアリでも成し遂げられること - Vikingess Voyages

Sunday, August 26, 2012

Blog Post for UE: 譬え、小さなアリでも成し遂げられること

This is a blog post written by me for the volunteer group United Earth. Original text can be found here.

こんにちは、ノルウェーから来た留学生のアンです。
 
ユナイテッドアースにお世話になった十二日間はあっという間に終わってしまいました。
林業をはじめ、草刈り、ワカメの作業、漁港のタコ、老人ホームでの蕎麦打ち体験、ホテル観洋でのプール監視など幅広い活動をやらせていただいたお陰で様々な新しい経験ができました。



ボランティアに来る前、ノルウェー出身の私は受け入れてもらえるか少し心配でしたが、ユナイテッドアースには優しい人ばかりで、現地の人々からも頑張って下さいと応援の言葉を頂いたので来てよかったと思います。毎日美味しい和食を食べさせて頂き、様々な楽しい活動をやらせて頂いただいていると、私は被災地にいるということを忘れてしまう程、充実した楽しいボランティア生活を過ごすことができました。しかし、自然の中の南三陸を通ると数多くの家のない土台や防災対策庁舎を目にし、今も続く住民の苦労を感じました。



短期でボランティアに来る人の多くは帰る前のスピーチであまり何も役に立てなかったと嘆いていました。私ができた支援もアリのように小さいものだったかもしれません。しかし、小さなアリでもみんなで協力することで一匹では成し遂げられないことも達成できると信じています。頑張っている多くのボランティア達の姿を見て、これからも一緒に南三陸のために頑張ったら少しでも現地の人達の役に立つことができると思います。



私はこれからは違う道を歩みますが、機会があったら是非南三陸の復興に貢献したいです。そして将来復興した南三陸を再び訪れることを楽しみにしています。




Related blogposts


Author Image

About Anette
Anette came to Japan as an exchange student in 2010, met the love of her life and got stuck. From her base in Tokyo she writes about her experiences as a full-time worker in Tokyo and about her travels in Japan and abroad. She's a free-spirited adventurer who enjoys both the great outdoors and her urban lifestyle.

  • 0Disqus Comment
  • Facebook Comment

Leave your comment

Post a Comment

comments powered by Disqus

About Me

Adventures ofAnette


A modern day shield-maiden who loves to explore the unbeaten paths of the world. From her base in Tokyo, Anette takes on both rural and urban challenges, and goes by the motto "No challenge too big, no adventure too small"!
・Read more →




Recent Posts

recentposts

Random Posts

randomposts