NHK50ボイス: 日本の冬ボイス・今宮戎神社の十日戎祭り - Vikingess Voyages

Friday, March 1, 2013

NHK50ボイス: 日本の冬ボイス・今宮戎神社の十日戎祭り

今年も一月に大阪の今宮戎神社の十日戎祭りで福娘としてお世話になりました。その時はNHKの「50ボイス」という番組のために面接を受けましたが、結局あまり映りませんでしたw。それでもまた日本での素晴しい経験ができて本当に嬉しいです。他の福娘さんすごくかわいいですね〜^^!





母国のノルウェーではこうした伝統的な祭りはなかなかないですので、再び十日戎にお世話になるのは非常に幸運なことだと思っております。将来ノルウェーにもどるとしても一生忘れられないことでしょう。やはり国境を越えて様々な文化を体験するのはいいなぁ。私は旅行が非常に好きですので、家族や彼氏や友達と一緒に世界中の国々を回って旅をしておりましたが、現在まで訪問した国々のなかでは日本が一番気に入っています。今学期も立命館大学の共同修士学位プログラムのために韓国で留学しますが、就職が決めたら八月から東京で働くことになりそうですので、来年も機会があれば是非大阪の素敵な十日戎祭りでお世話になりたいとおもっております〜 
(^o^)/




Author Image

About Anette
Anette came to Japan as an exchange student in 2010, met the love of her life and got stuck. From her base in Tokyo she writes about her experiences as a full-time worker in Tokyo and about her travels in Japan and abroad. She's a free-spirited adventurer who enjoys both the great outdoors and her urban lifestyle.

  • 0Disqus Comment
  • Facebook Comment

Leave your comment

Post a Comment

comments powered by Disqus

About Me

Adventures ofAnette


A modern day shield-maiden who loves to explore the unbeaten paths of the world. From her base in Tokyo, Anette takes on both rural and urban challenges, and goes by the motto "No challenge too big, no adventure too small"!
・Read more →




Recent Posts

recentposts

Random Posts

randomposts